Elke onderneming heeft te maken met inkoopfacturen. In q-invoice kunt u deze op meerdere manieren in uw administratie opnemen.
- Stel uw eigen mailbox in en stuur daar de facturen en eventuele bijlagen heen.
- Maak – handmatig – een nieuwe factuur en upload de factuur en eventuele bijlage.
- Maak een inkomende factuur aan de hand van uw bank- of kasboek mutaties.
Onderstaand scherm toont hoe u een inkomende factuur verwerkt in uw administratie, in het voorbeeld ziet u een telefoonrekening van Vodafone die door ons per email verzonden is naar onze eigen inbox. Aan de hand van de afzender en datum worden enkele velden alvast voor u ingevuld.
Wij hebben hiervoor gekozen het gehele bedrag van de factuur in te boeken op grootboekrekening ‘Telefonie’. Ook hebben wij direct de betaling verwerkt, als u met een bankboek werkt dient u dit via het bankboek te doen zodat beide transacties tegen elkaar weggestreept worden.
Alle bijlagen staat links en rechts kunt u voor elk bestand een preview openen zodat u alle bedragen en BTW direct kunt controleren.